Monday, October 23, 2006

Sosiologi eller sosialantropologi?


Ja, det har seg sånn at dette semester et på vgs har eg valgt sosialantropologi aka sosiologi, eller SAK som me seier. Berre for å korte ned disse vanskelige orda! Jadå, sosiologien har egentlig vert ganske tørr fram til Kriminologien kom, men den var unna gjordt i ein fei! Og så vips er vi komt til kultur kapittelet! Et ord- spennades!! Eg gleder meg..!! Det har ikkje skjedd at at eg har opna boka.. Ikkje før ein prøve ein gang... Men no sitter eg med friskt mot, klar til å virkelig opna boka.. Så før motivasjonen tar slutt og interressen min sluknar heilt... Skal eg virkelig gjera sosiologi leksa mi, sånn at Åke blir bli!

<- Dette gjer sosiologi med deg!

Kultur er de tanker, kunnskap, trosformer og ferdigheter mennesker har tilegnet seg som medlemmer av et sammfunn, og som overføres, ofte i noe forandret form, fra generasjon til generasjon.....

No comments: